v

петък, октомври 26, 2007

Nokia в България

Смътно си спомням един игрален филм. В него старият учител с бяла брада каза:
- Един отбор е толкова силен, колкото най-слабия си играч.

Ако позволите ще се опитам да перефразирам и приложа тази мисъл в друг аспект:
- Една фирма е толкова добра, колкото е добър нейния местен дистрибутор или сервиз.

или

- Една фирма е толкова добра, колкото е добър нейния най-лош служител.

И понеже, както се досещате, става въпрос за Nokia и мястото е България, то броят на оторизираните дистрибуторите към днешна дата се свежда до двама. Същото важи за оторизираните сервизи. Тук не еднократно ще споменем един от тях - Alpha Copy.


Историята започва преди около година. Тогава достигнах до момент, в който исках мобилният ми телефон да бъде нещо повече. Избирах между телефон с функции на hand held PC или hаnd held PC с функции на телефон. Натежа първият вариант. Все пак имах нужда основно от телефон. Не можех да се доверя на hand held производители, които тепърва навлизат на пазара с мобилни телефони. Лично за себе си постъпих правилно. За марка избрах Nokia - заради техния имидж и качество, а за модел избрах Е70.

Осъзнавайки факта, че дори и най-качествената техника се разваля аз имах нужда и от добър сервиз (при нужда). Помислих си, че по-добър сервиз от този на оторизиран дистрибутор няма да намеря. За това държах телефонът ми да е внесен от Alpha Copy. Уви, може би сгреших...

Преди 4 седмици телефонът ми запчна да се държи странно. Наложи се да го рекламирам. Освен самият проявен дефект, при рекламацията споменах и периодичното отказване на 5-посочния бутон, както и слабия звук от handsfree-то и честото му прекъсване при употреба. Отидох директно в Alpha Copy. Срещнах не един или двама недоволни и нервни клиенти там. Това не ме притесни. Казах си, че е нормално в един сервиз хората да са недоволни. Все пак никой не отива в сервиз от добро желание.

Alpha Copy ми приеха телефона. Предупредиха ме, че ще отнеме около 3 седмици. Малко се шокирах, но нямах друг избор. За да закърпя положението един приятел ми даде оборотен апарат.

Третата седмица започна. Обадих се в Alpha Copy. Свързах се трудно. Телефонът ми още не беше готов. Помолиха ме да се обадя след няколко дни. Така и направих. Телефонът още не беше готов.

Изтече четвъртата седмица. Пак се обадих в Alpha Copy. Пак даваше заето твърде дълго време. И пак телефонът ми не беше готов. Обясниха ми, че може би в сервиза нямат резервен джойстик и чакат поръчка.

На следващият ден се обадих отново. Поисках да ми предоставят оборотен апарат, защото задържам твърде дълго този, който ползвам. Оказа се, че нямат...

И днес аз си правя равносметка. Какво като Nokia са толкова добри, след като аз нямам телефон вече 32 дни. Какво като дадох 100лв. отгоре, за да може телефонът ми да е внесен от Alpha Copy, след като не мога да си го ползвам. И как ли тези хора ще ми ремонтират телефона след като планирането на поръчките им е лошо, обслужването им не е на ниво, а телефонните им линии са претоварени. И... стах ме е да го изрека... какво ли ще стане ако телефонът ми се развали повторно? Пак ли ще го чакам с месеци...

И така. Nokia са си Nokia. Но ние сме си в България.

To be continued...

публикувано от Росен Антонов @ 20:58   1 коментара

1 коментара:

В сряда, октомври 08, 2008 9:51:00 пр.об. , Blogger Росен Антонов каза...

Ако случайно някой е прочел историята ми за Alpha Copy, то нека, макар с огромно закъснение разкажа и финала:

- След като се оказах 34-дни без телефон, се обадих в Alpha Copy и девойката на телефона ми обясни, че апаратът ми още не е готов. Помолих я настойчиво да ме свърже с мениджъра на магазина. Тя изчезна и след около половин минута се върна и ми каза, че до 15:00 часа апратът ми ще е готов! Бре! Явно съм изрекъл вълшебната думичка!
- След като си взех телефона се оказа, че е почистен, и то само на половина.
- Също така се оказа, че за 5-посочния бутон (джойстика) никога не е планирано да бъде сменян, защото сервизът на Alpha Copy не е на нужното ниво в йерархията на Nokia. Тогава... излиза, че всеки път когато са ми казвали, че чакат джойстик за подмяна са ме лъгали долно.
- Допълнително ми намекнаха, че може би аз имам проблеми със слуха, след като не чувам добре през което и да е хендсфри, защото виждате ли, телефонът си работи нормално!
- Но върха на чашата преля, когато отказаха да ми удължат гаранцията на апарата с 34 дни - толкова, колкото ми го държаха. Ако за някой това е странно - то нека прегледа Закона за защита на потребителя.

Та... мога само да заключа! Никога повече Нокия, поне не в БГ, поне докато не си направят нормален сервиз. Но.. най-вероятно един път сменя ли ги, край!

Ааа... Магазинът на Alpha Copy, който се намираше на улица Велсец го няма от около 3-4 месеца. Не че злорадствам, но очевидно не бяха достойни за това хубаво място в центъра на София.

 

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница