Мобилните услуги и "home" зоните
На много места по света са известни услуги от типа "home zone". Не мога да дам пример за разновидности, но първоначалната идея е мобилният абонат да говори на по-ниски цени когато е близо до мястото къде живее. Технически това е възможно заради клетъчната структура на GSM мрежите. От системата на оператора се изисква да следи дали мобилният телефон се е регистрирал в точно определена(и) клетка(и). Когато това е изпълнено се счита, че абонатът си е у дома и цените са по-ниски.
Този тип услуги са стимулирали абонатите да провеждат повече разоговори когато са в определената зона, което от своя страна е давало възможност на операторите да планират по-добре физическата си преносна среда и капацитета на централите си. Смея да твърдя, че това е минало. В момента цените в нормалните страни са такива, че човек не мисли за пари когато иска да се обади на приятел. От своя страна технологията напредна достатъчно, че провеждането на стотици паралелни разговори е нещо нормално и методите за планиране са на друго ниво.
И все пак основната концепция - абонатът да ползва екстри когато е в определена зона - все още е в основата на много примамливи услуги.
За мен е изключително приятно най-накрая да стана свидетел на нещо подобно и в България: Глобул днес пусна тази новина. Браво! Нека им е честита новата услуга!
0 коментара:
Публикуване на коментар
Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]
<< Начална страница